Tacksamhet

Idag vill jag bara backa bandet och påminna er alla om att vara tacksamma. Det känns som att de flesta (inklusive jag själv) tuffar på i livet och ständigt säker nya mål och utmaningar. Vissa kämpar med gamla saker vecka ut och vecka in, men man nöjer sig väldigt sällan med det man har. Visserligen är det en morot att ständigt söka efter nytt, men om det är för att bli lyckliga så kommer vi ju aldrig uppnå det, så länge vi inte är tacksamma för det vi har här och nu.
Jag är verkligen hungrig på allt som livet kan ge, och jag vill fortsätta att utvecklas och kämpa. Men jag blev också påmind idag, att titta tillbaka på tiden som gått och inser hur fantastiskt långt jag kommit, även om jag har en bit kvar till mina mål är uppnådda.
Men just nu är jag tacksam för allt fint som livet lärt mig, och för det jag har och den jag är idag.
 
 
Därför vill jag också påminna er om att känna tacksamhet. Ibland är det lönt att stanna upp och titta tillbaka. Det finns alltid, ALLTID något att vara tacksam över.
 
Ha en fin dag!
 
// Hanna
0 kommentarer