Vad är det frågan om?

Den här helgen är jag i Milano tillsammans med min fina vän Linn, och vi njuter av solen, shoppingen och atmosfären. Det är underbart väder och jackorna har vi lämnat på hotellrummet. Lovely!
 
 
Hotellet vi bor på är helt okej, förutom en väldigt viktig sak. FRUKOSTEN! Jag älskar frukost och kan längta en hel dag efter just hotellfrukosten, eftersom det kan vara så otroligt gott. Men här i Milano blir jag väldigt besviken på det som serveras, för det är rent utsagt skit. Och jag undrar, äter folk verkligen sånt här till frukost? Det är vitt bröd i olika varianter, croissanter, flingor och olika sockermuslin, low fat-toghurt proppad med socker, frukten är inlagd i sockerlag, marmelader, nutella osv. För mig som uteslutit gluten ur kosten, var det inte lätt att skrapa ihop någonting ätbart, men det fick bli en tallrik med sallad, ost och skinka, och en tallrik yoghurt med frukt till slut. Till och med kaffet är automat-kaffe och då måste jag verkligen dra min gräns!
 
  
 
 
Magen mår ju inte riktigt hundra idag kan jag meddela, och jag blir rent utav chockad av alla kemikalier, socker och gluten som kan samlas på en och samma plats. Imorse fanns det dock kokta ägg som fick bli min räddning, men jag blir lite mörkrädd när det runtomkring oss sitter olika typer av människor och bombar sina kroppar med all skit. Barnen äter formfranska med marmelad och en skål CocoPops, medan deras föräldrar sitter bredvid och äter en "nyttig fullkornsmacka" med margarin, ost och marmelad. Blä!
 
Nej, jag är glad att kroppen reagerar så starkt mot all skit, för det för mig är ett tecken på att den är vad vid bättre. 
 
Idag ska vi njuta av sista dagen i Milano, för imorgon åker vi hem. Då kommer vi missa hotellfrukosten för att hinna till flyget. Kan inte direkt påstå att det gör mig något...
 
Hoppas ni alla har en bra helg med betydligt trevligare frukost än vi!
 
// Hanna
 
0 kommentarer