The Bitch is Back (del 1)

Ibland blir jag ju lite... Ja, vad ska man kalla det? Frustrerad, är nog ett passande ord. Jag hörde väldigt många prata om debatten om gluten, eftersom det handlade om gluten på nyheterna någon gång för ett par veckor sen. Tydligen har vi blivit 11% i Sverige som väljer att utesluta gluten ur vår kost, men samtidigt ökar försäljningen av rent utsagt skit-produkter som är glutenfria. Mer om det kan du läsa i Antons tidigare inlägg.  
 
Min inre gnälltant väcks till liv...
Många blev väldigt nöjda med att någon "klok" överläkare sa på Nyheterna, att man inte ska hålla på och utesluta gluten eller andra livsmedel hit och dit helt utan anledning. Om man inte äter gluten, kan man nämligen inte helt fastställa att det är det man är känslig mot. Mycket konstigt sagt. Hon menade också att glutenfri kost numera är en trend, som man bara inte ska hoppa på hur som helst. Det sistnämnda kan jag hålla med om. 
Men jag blir ju bara så trött att bitchen i mg vaknar upp. Seriöst, kan man inte bara börja lyssna på sin egen kropp och göra vad som är bäst för just den? Jag säger inte att alla då måste äta glutenfritt (och speciellt inte om man byter ut det mot skitprodukter), men jag tycker att man själv ska testa. Var utan gluten i 60 dagar, och då menar jag HELT utan gluten. De flesta - enligt mina erfarenheter - mår bättre nästan på en gång. Om du sedan mår dåligt av att stoppa tillbaka gluten i din kost, ja då spelar det ingen roll vad läkarna säger, vad allergitestet säger, eller vad den senaste trenden säger. DIN KROPP VILL INTE HA GLUTEN. Punkt. 
 
Så, då har jag fått gnälla klart, och jag skrev del 1 tidigare, för att det med allra största sannolikhet kommer mer gnäll från mig ;) Självklart och alltid med glimten i ögat såklart! Så nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe och ta dagen med storm! Gör det ni med. 
 
Ha en fin dag!
 
// Hanna
1 kommentar
Anonym

Bra sagt !!! 😄