Det svarta guldet...

Jag är en riktig kaffe-älskare och vill helst inte gå en dag utan kaffe. Jag tycker om smaken av kaffet, men jag förknippar det också med en mysig och hemtrevlig känsla. Att fika och dricka kaffe med en bit choklad är ju helt toppen. 
Men kaffe är en av de livsmedelsprodukter som - om det inte är ekologiskt - innehåller allra mest bekämpningsmedel. Bekämpningsmedlet ger våra kroppar en massa farliga gifter, vilket kan skapa obalanser i våra kroppar. Jag rekommenderar er därför att endast dricka ekologiskt kaffe. 
 
 
Kaffe innehåller som många vet, också en hel del antioxidanter så många förknippar kaffe som hälsosamt. Jag anser att det är en sanning med modifikation. Ja, kaffe innehåller antioxidanter, men det är ju också en stress för kroppen att dricka kaffe eftersom det innehåller koffein. Koffein är beroendeframkallande, och har större påverkan på vissa personer än andra. Jag kan själv relatera till beroendet, eftersom jag är en av dem som inte vill gå en dag utan kaffe. Förut startade jag alltid dagen med en stor kopp kaffe, men det har jag slutat med. Jag vill inte känna att jag behöver börja dagen med koffein för att komma igång. 
 
Så kaffe i all ära, drick det med måtta om du har en kropp som klarar av det. Men välj den ekologiska varianten. Fråga efter ekologiskt kaffe på ditt café, för ökar efterfrågan så ändras till slut utbudet!
Ha en underbar lördag!
 
// Hanna
0 kommentarer