Sälen..

Som några av er vet är jag iväg på lite för tidig "sportlovsvecka"... På schemat har vi bland annat skidåkning, allsång, after-skii och lite alkohol. Vi har hyrt en stuga som sägs vara plats för 9 st i....... ? Förstår inte riktigt hur de räknade om jag ska vara helt ärlig, hälften barn och hälften vuxna kanske? :P Men det gör inget, det är trångt och mysigt helt enkelt. :) 

Då kanske några av er tänker, men Anton: hur går alkohol in i en holistisk livsstil..? Joo såhär är det; som Hanna och jag har skrivit förut så är det 80/20 som gäller. Jag kanske dricker alkohol 3-5 ggr om året och när jag väl dricker ser jag till att dricka något jag verkligen tycker om. :) Så på den här resan blir det gluten-fri öl, Tequila och lite Mintuu. 
Som ni vet är alkohol ett gift för kroppen och så fort man får i sig det prioriterar kroppen att göra sig av med det så fort som möjligt, den till och med åtsidosätter andra viktiga funktioner i kroppen som muskeluppbyggnad, immunförsvar, förbränning osv bara för att bli av med alkoholen så fort den bara kan..
När kroppen väl har klarat av att förbränna bort alkoholen kommer de andra funktionerna börja komma igång igen och fungera normalt. Detta är såklart en väldigt förenklad bild men ni förstår hur mycket det kan förstöra om man tar sig ett litet glas då och då för att unna sig eller vad man nu vill kalla de. :)

Tänkte bjuda på lite bilder från denna underbara resa innan jag snörar på mig pjäxorna och drar ut igen. :) 
Jag och till höger är en kompis vid namn Jimmy. Ha en grym vecka så hörs och ses vi när jag kommer hem igen! 
/Anton
1 kommentar
Carina

Vilka fina bilder,härligt !! :-)