Kärlek till kroppen

Idag är en det inte bara måndag, och början på en 7 dagars arbetsvecka (eftersom jag ska jobba även i helgen), utan det är också första dagen på kvinnans härligaste period, LINGONVECKAN! För er män, eller för er kvinnor som knappt märker av er period, kan jag meddela att för mig är alltid första dagen värst, då jag är uppsvullen och extremt trött. Jag känner mig ungefär som en falukorv som väger en bra bit över 100 pannor. Igår var jag ute och sprang men det fanns inte mycket kraft att hämta, så idag har jag valt att vila kroppen, och låta den vara ifred, eftersom den tydligen talar sitt klara språk att det är just det den behöver.
 
Jag tror att många kvinnor blir stressade av att låta bli att träna, eftersom man hela tiden ställer enorma krav på sig själv. Jag har varit en extremist åt det hållet och också ställt enorma träningskrav, oavsett hur slut min kropp än varit.
Kanske är det åldern, men nu har jag väl ändå blivit lite "klokare" och lärt mig att lyssna bättre, så idag får den här falukorven bara ligga och vila på soffan hela kvällen. Och helt utan dåligt samvete på kuppen! Dessutom lägger jag mindre stress på mig själv, men presterar bättre när jag tränar, och jag strävar alltid att hitta balansen för hur mycket jag kan/bör pressa mig själv. Och jag håller på att lära mig att älska min kropp och den jag är, alla dagar i veckan. Jag påminner om att jag fortfarande håller hårt i nyårslöftet, meditation varje kväll! :)
 
Så här kommer ett citat till ALLA er där ute, jag tror vi alla kan behöva en liten påminnelse:
 
 
 
Trevlig kväll!
 
// Hanna
0 kommentarer