Glutenfria Scones

Häromveckan fick jag ett spännande recept på scones av min PT-kund Marita. Idag testade jag att baka dem. 
 
För ca 6-8 scones, blanda: 
2dl mandelmjöl
2dl kokosmjöl
2 bananer (mosade)
2 tsk bakpulver
2 ägg
1 nypa havssalt
 
 
 
Blanda allting och gör en kladdig smet, som du sedan klickar ut i små bollar på en plåt. Grädda i ugnen i ca 10-12 minuter på 200 grader. Smaka av med färskost och ekologisk aprikosmarmelad och te. Vi toppade även med lite eldning i vår öppna spis för en mysig kväll!
 
        
 
Jag tyckte de var väldigt goda, kanske lite väl mycket banansmak, men det gjorde bara att de påminde om bakverk, små efterrätter :) Mycket gott!
 
Tack för tipset Marita, dessa kommer ätas fler gånger!
 
Ha en fin dag!
 
// Hanna
1 kommentar
Carina

Enkelt recept det måste jag prova,ser mycket gott ut !! :-)
Tack så mycket.

Svar: Mycket enkelt och gott recept, som inte tar mer än 20 minuter. Kom gärna med feedback vad du tyckte om dem sen. Lycka till Carina! :)
Hanna och Anton