The Bitch is Back - del 2

Jaha, så var det dags för mig att lacka ur litegrann igen (självklart med glimten i ögat), för att surkärringen i mig har vaknat till liv igen. Och nej jag har inte PMS, bara lite allmänt på hugget emellanåt ;)
 
Så här följer en lång lista...
1. Killar, fäll ner toalocket!
2. Plocka upp skräpet!
3. Sluta rök på allmänna platser!
 
Haha, nej jag skojade bara, så där jobbig ska jag inte vara. Men en sak som jag faktiskt tänkte på imorse, och som bidrog till ett gammalt minne från min förra arbetsplats, gjorde sig påmind. Det var när jag stod hemma och fixade frukost. För mig är det inte något konstigt med att äta köttfärsbiffar med grönkål och surkål till frukost. Det är lika självklart som att byta underkläderna regelbundet. Men jag glömmer lätt bort att det här kan vara något som stör vissa andra. 
Frulle! 
 
På min förra arbetsplats en morgon, så var vi två i PT-teamet som satt och åt frukost i personalrummet. På min tallrik låg det kycklingfärs med spenat och surkål, och i min kollegas skål simmade det runt havregrynsgröt, lättmjölk och bredvid låg det en vit fralla med smör och ost på, köpt på ICA. Vi åt var för sig i lugn och ro, och efter ett par minuter kommer en annan kollega in i rummet, och han kollar på min tallrik och utbrister: "Men vafan Hanna, är det inte lite väl tidigt att äta kött och mat?! Klockan är ju inte ens 8 på morgonen!" För er som känner mig väl, så förstår ni att detta kan få mina huggtänder och horn att växa ut. Jag blev riktigt irriterad, för i min värld och min verklighet så är det inte klokt att man kan välja att suga i sig näringsfattig och glutenrik mat på morgonen (eller ens överhuvudtaget), men inte fasen yttrar jag mig om det. Valet är helt och hållet ditt eget vad du väljer att stoppa i din kropp, men jag blir irriterad när du yttrar dig om mina val. De är nämligen väldigt väl genomtänkta, och jag har alltid en tanke bakom mitt sätt att äta och leva. Något som många andra inte har, de har bara accpeterat det som samhället idag anser vara "normalt" och ifrågasätter inte det. DET stör mig. 
 
Imorse kunde jag dock le åt det hela, och känna en enorm frihet att faktiskt inte bry mig ett skit om vad andra tycker. Jag lägger heller ingen energi på dem som väljer en annan livsstil än den jag har. Det kan vara helt rätt för dem. Ansvaren vilar helt i våra egna händer, så nu tar den här bitchen och sätter sig på balkongen en solig vårdag och njuter av sin egen lunch istället!
 
 
 
Ha det fint!
 
// Hanna
 
3 kommentarer
Anonym

Helt rätt Hanna 👍🏻 😉kram Kina

Svar: Tack Kina! Kram
Hanna och Anton

Anonym

Helt rätt Hanna 👍🏻 😉kram Kina

Mimmi

Mycket vettigt!

Här är en blogg som jag gillar som också tar upp detta problem.
Läs om ni vill :)
http://www.halsasomlivsstil.com/2015/05/vad-ska-jag-ata-till-frukost/

Tack Hanna och Anton för en mycket bra blogg!!

Svar: Tack Mimmi för fina ord och för inspiration till ny läsning. Ska kolla! :)
Hanna och Anton