Snickers - because you´re worth it!

Igår bjöd jag hem en vän på middag, och till efterrätt tänkte jag försöka mig på att baka något. Förra helgen fick jag smaka ett enkelt och väldigt gott recept på hemmagjorda Snickers, som självklart är helt fritt från gluten, laktos och raffinerat socker. 
Fikat blev en succé, så självklart vill jag dela med mig av receptet till er så att ni kan snaska på ordentligt i helgen!
 
Understa lagret:

5 msk kokosolja
6 msk honung
6 msk kakao
5 msk jordnötsmör (välj Crunchy)
 
Om kokosoljan är mjuk, kan du blanda ihop alla ingredienser ovan ordentligt. Annars, och som jag gjorde, så smälter du den tillsammans med honungen i en kastrull, så blir det lättare att blanda ihop. Häll sedan ned ingredienserna i en fyrkantig (ganska liten) form med bakplåtspapper och ställ in i frysen för att stelna.
 
Översta lagret: 
 

1 msk kokosolja
2 msk honung
3 msk jordnötssmör (jag valde att ta 50/50 jordnötssmör och cashewnötssmör här, eftersom jag inte är överförtjust i just jordnötssmör, men där kan man välja och vraka hur man vill)
 
Här gäller samma som ovan, du kan smälta kokosoljan med honungen och blanda med nötsmöret. När det understa lagret har stelnat, häller du det översta lagret ovan på, strör på lite flingsalt och in i frysen igen för att stelna. Efter ca 30 min har du supergoda snickers! Voilá!
 
 
 
Jag valde att ha de allra flesta ingredienser ekologiska, vilket jag också rekommenderar er att ha. Njut nu av helgen, smaska på och ta hand om er!
 
// Hanna
2 kommentarer
rememberthiis.blogg.se

Mums

ɑ n n i k ɑ

Gott!