Intervaller + Hamburgare = Succé!

Helgen har varit helt fantastisk med underbart väder och superfint sällskap. Idag avslutades dessutom helgen med vårens första intervallpass utomhus. Jag körde löpning 10 minuter som uppvärmning, följt av 3 varv med 45, 30 och 20 sekunder intervaller med olika vila emellan. Ju kortare intervall desto snabbare sprint. Totalt blev det 9 intervaller och jag är helt slut. Jag insåg vilken enormt dålig kondition jag är i för tillfället men jag har en målbild som ska uppnås och dagens pass kändes mest befriande och skönt, även fast det var dödsjobbigt.
(Min mage för ett år sen)
Till middag hade sambon gjort sina otroligt goda hamburgare med ekologiskt sidfläsk och grönsaker, men idag testade vi också att göra "pommes frites" som jag fick som rekommendation av en kär kund till mig. 
Skala zucchini och lägg den i lite olivolja med salt och vitpeppar. Sedan vänder du zucchinin i mandelmjöl och lägger in på en plåt i ugnen i ca 15 minuter på 175 grader.
Det var riktigt fräscht och gav lite pommes frites-känsla. För er som inte är på detox, funkar det utmärkt att lägga på en skiva ekologisk ost och senap och bara njuuuuta!
Jag hoppas ni också känner våren spira i kroppen, precis som jag gör. Jag är otroligt tacksam för den här helgen och för att mina krafter äntligen börjar komma tillbaka!
 
Nu kör vi!
 
// Hanna
0 kommentarer