Kapstaden och julsallad!

Imorgon är det äntligen dags för julledighet och den går som förra året, mot solen och Kapstaden i Sydafrika. Min syster bor där, och mina föräldrar är redan på plats där nere, så nu tar jag sambon i släp och sticker ner. I Kapstaden nalkas det mot högsommar så vädret kommer bjuda på massor av sol och värme. Det ska bli så skööööönt! För herregud vilken mörk höst och vinter det varit på sistone. Jag har dessutom haft en del omständigheter som gjort mig extra trött, så det passar helt fantastiskt bra att få åka mot solen. Planen är att vara ledig, träna, sola, bada, äta gott och vandra upp för Lions Head. När jag kommer hem väntar spännande nytt jobb och fin ny lägenhet. Yeeeyyy!
 
Halvvägs upp för vackra Lions Head
 

Så jag hoppas ni får en helt fantastisk vecka. Jag hör av mig och uppdaterar om mina tankar från landet i fjärran!
 
Tänkte också dela med mig av en kunds härliga julrecept, för er som vill äta gott! Blanda: 
Rödkål, dill, granatäpple, fetaost, olivolja, citron och salt. Njut till julmaten!
 
 
Jag har ännu inte hunnit prova, men ska absolut göra det i Kapstaden. 
 
Ha det underbart nu gänget!
 
// Hanna
0 kommentarer