God jul-hälsningar från Kapstaden

Hallå där hemma i kylan!
 
Här har det varit dåligt med uppdateringar märker jag. Från min sida handlar det om att det är väldigt svårt att komma åt internet emellanåt, men nu sitter vi iaf på ett café på självaste juldagen utomhus och njuter av en kaffe. Vädret har varit ganska dåligt ett par dagar nu, så någon bränna blir inte att räkna med. Men att vara ute hela dagarna, känna kroppen suga åt sig all D-vitamin från solstrålarna och höra havets brus i öronen är inte helt fel det heller. 
Igår firade vi jul på svenskt sätt i afrikanskt väder. Det blev en lyckad dag med mycket god mat och lite julklappar. Min väska har FORTFARANDE inte kommit, och nu börjar jag verkligen ge upp hoppet om att någonsin få se väskan igen. Det är så sorgligt, eftersom jag har alla mina fina personliga saker, kläder, smink, toalettartiklar osv där i. Alla julklappar och en hel del kläder som skulle skänkas till barnen på Project Playground fanns också där i. Känns väldigt trist och det är sista gången någonsin jag tänker flyga med Quatar Airways. Så ta mitt tips och åk aldrig någonsin med dem. Deras service har varit så kass och de gör ingenting för att hitta min väska. 
 
Men vi har det i övrigt väldigt bra här borta. Här kommer lite updates i bilder. 
 
På toppen av vackra Lions Head i Kapstaden. Klättring och knatade i 41 minuter, men väldigt toppad puls i slutet. Underbart!
 
 
Lunch i Waterfront vid hamnen.                                      Julgran och klappar är ett måste på julafton
 
Matte och Ilaan leker vid poolen. Ilaan är tomtens lilla nisse!
 

Hoppas ni alla också hade en helt underbar julafton! Nu är väl de allra flesta lediga, så passa på och njut av ledigheten. Ät gott, sov och rör på er. Fundera över kommande års planer. Jag tänkte ge er en utmaning strax innan nyår, som jag hoppas att ni vill vara med och testa på!
 
Ha det fint nu!
 
// Hanna
 
 
 
0 kommentarer