Vikten av Vänner

Idag vill jag faktiskt slå ett slag för något av det absolut viktigaste man kan ha i sitt liv. Som är viktigare än att sova ordentligt, att äta nyttigt, att träna ordentligt och att leva hälsosamt. 
Jag pratar om det vackra ordet Vänner. I de allra flesta människors liv kommer både upp- och nedgångar, och det gäller i högsra grad också mig. När man går igenom perioder som känns jobbiga, men som också är de perioder man behöver för att växa och utvecklas som människa och person, så är man i ett stort behov av stöd ifrån sina allra närmsta vänner. 
 
Jag har den stora lyckan att ha världens bästa vänner. Det är helt sant. Mina vänner ser och älskar mig för den jag är och finns där no matter what. De älskar mig när jag är glad och rolig men också när jag är gnällig och besvärlig. De ger mig fullt stöd och full frihet att vara den jag är, och hjälper mig i min utveckling. 
 
Denna veckan har jag haft en del smärta i nacke och huvud och en del rejäla PMS-symptom, vilket gjort att jag känt det som att världen inte varit rättvis. Vad gör då min bästa vän? Jo, skickar mig blommor som överraskar mig när jag kommer hem från jobbet, med en helt fantastiskt vacker lapp till. Ord kan inte förklara hur glad och tacksam jag är, både för blommorna, men också över att få ha en sån underbar vän i mitt liv. Tack!
 
 
 
Så i helgen tycker jag att vi på Alla Helgona ska lägga en extra tanke och tacksamhet till de människor vi är glada över att ha i våra liv. Man kan inte ta dem för givet, så de är värda all kärlek vi kan ge dem. 
 
// Hanna
0 kommentarer