Gofika

Ibland orkar man inte stå i köket och baka eller förbereda efterrätter när man är sugen på någonting på kvällen. Då finns ett enkelt tips, som jag verkligen älskar, eftersom jag nu också är tillåten det i min kost. Eftersom jag inte fungerar så bra med laktos, och vet att många har samma problem, så väljer jag det laktosfria alternativet. Jag vill också understryka att jag personligen inte tycker att mjölkprodukter ska vara en del av den dagliga kosten, men tycker det är helt okej att använda det som efterrätt eller till vissa maträtter emellanåt, t ex ost på pizza, grädde till kakan eller som nu - yoghurtdrömmen. 
 
Du behöver:
Laktosfri yoghurt (inte hitta ekologisk än dessvärre....)
Nötter av ditt eget val (jag valde cashew)
Bär av valfri sort (jag tog färska svenskt ekeologiskt odlade jordgubbar)
Ekologisk honung
 
 
 
Lägg upp i djuptallrik eller skål, ringla på honungen och eventuellt lite kanel. Sockerfritt, näringsrikt och supergott!
 
Trevlig helg!
 
// Hanna
0 kommentarer