Efter-träning / Återhämtningstipset

Både fredag och lördag den här veckan tog jag två välförtjänta vilodagar från träning, då förra veckan blev riktigt tung belastningsmässigt i träningen. Kändes riktigt bra men kroppen var riktigt slut i fredags, så jag har njutit av två träningsfria dagar. I dag var det dock dags för ett pass igen, och på söndagar brukar jag försöka undvika gymmet, eftersom jag jobbar där alla vardagar. Eftersom solen också sken passade det riktigt bra med ett intervallpass runt Gärdet. Motivationen var ganska låg, och jag hade egentligen helst degat på soffan, men påminde mig själv om den underbara känslan som infinner sig efter passet, så då var det bara att snöra på skorna och sticka ut. Jag körde 10 min uppvärmningsjogg följt av 3 serier med korta intervaller. 3x30 sekunder högt tempo, vila 30 sekunder mellan varje. Efter en serie om 3, tar jag en minuts vila för att återhämta mig och så upprepar jag det en gång till. Efter andra serien byter jag till 4x20 sekunders intervaller med 40 sekunder vila emellan, men då ska tempot vara ännu högre än de två första serierna, eftersom intervallerna är 10 sekunder kortare. Detta blir riktigt jobbigt och känns rejält i flåset och baksida lår och rumpa. 
 
 
När jag kom hem tappade jag upp ett varmt bad med lite bikarbonat och Magnesiumflingor i. Magnesium är ett mineral som har en avslappnade effekt på kroppen och som många människor ofta har brist av. Efter ett träningspass kan magnesium hjälpa kroppen att slappna av, och huden absorberar mineralet till och med bättre än magen. Så det är mitt efter träning, eller återhämtningstips. Ner i badet, slappna av och låt kroppen suga åt sig av den fina mineralen!
 
 
Trevlig kväll!
 
// Hanna
0 kommentarer