Snabbmatslunch eller middag

Idag hade jag ingen matlåda med mig, och dessutom ett längre hål mitt på dagen då jag var tvungen att gå hem och fixa med tvätten. Hungrig som en varg ville jag laga en lunch som går snabbt, men som samtidigt är nyttig och som är enligt min metaboliska förbränningstyp (mer om det kan du läsa HÄR). Eftersom jag jobbar nära Eat Ekobutiken på Tegnérgatan, så kilade jag in och köpte min favoritkorv kalkonchorizo, som enbart är på kalkon helt utan tillsatser eller socker. Korvarna är från Hagby Gård som har ett alldeles fantastiskt koncept: http://www.aktavara.org/Guide.aspx?r_id=33632. Till korven köpte jag några kvistar grönkål eftersom det är säsong för det nu, och grönkål är full med näring. När jag kom hem stekte jag korven i bitar tillsammans med grönkålen för att få en mildare smak, la till lite ekologisk surkål och en klick ekologisk senap. Tog ca 10-15 minuter och smakar helt underbart!
 
 
En snabbmatslunch helt enkelt! :D
 
Ha en helt fantastisk torsdag på er!
 
// Hanna
0 kommentarer