Naturens krafter

Inom den holistiska hälsan, så pratar man väldigt mycket om kost och näring, sömn och återhämtning, träning och motion, andning och mental hälsa och vätska. Inom den vanliga hälsokategorin fokuserar man ännu mer på just kost, kalorier och träning. Det är som att dessa faktorer ska vara avgörande för att vi ska må bra, eftersom det anses att en till ytan vältränad kropp, är en hälsosam kropp. Vi räknar hur många träningspass vi gjort varje vecka, hur myckel protein vi får i oss och hur många kilon vi gått upp eller ner. 
Många av oss - inklusive jag själv emellanåt - missar ju en del av det viktiga i livet. Dean har förklarat för mig att naturen, och framför allt vattnet är en viktig del av mitt liv. Jag har nog aldrig riktigt insett hur mycket det betyder, men jag försöker att ta promenader i naturen och längs vattnet så ofta jag kan, helst minst en gång i veckan. Och visst ger det en helt fantastisk och lugnande känsla efteråt. Man känner sig frisk, trygg och som att man rensat huvudet lite extra. 
 
Därför vill jag slå ett slag för att komma ut i naturen mer ofta. Den kan vara lugnande om man har det stormigt, uppfriskande och man är trött och ge mycket eftertanke till sådant man kanske annars inte låter komma fram. Framför allt känner jag hur vackert det är i naturen och hur viktigt det är att vi tar hand om den. Precis lika viktigt som det är att vi tar han om oss själva, hela oss själva
 
Hoppas jag kan ge er lite inspiration från morgonens uppfriskande promenad, med skinande sol, blommor och vatten. 
    
 
Ha en skön helg på er allesammans!
 
// Hanna
1 kommentar
Robex Lundgren

finna bilder

Svar: Tackar!
Hanna och Anton