Gott Nytt År!

Imorgon är det nyårsafton, och sista dagen på år 2014. Många är självklart laddade för festligheter under denna kväll, och flera av er funderar säkert också på vilka nyårslöften ni ska infria för 2015. Jag vill bara slå ett slag för att också reflektera över det året som har varit. Vi har ofta så bråttom att ta stora kliv framåt i livet, sätta nya mål och tänka att vi nog ska bli så mycket lyckligare, bara vi uppnår X eller Y. Och det kan säkerligen vara så i en del fall, men jag tycker också att det viktigt att se tillbaka på sitt liv och den gångna tiden, för att bearbeta och reflektera. Hur såg året ut? Vad har jag gjort? Hur har jag mått? Uppnådde jag föregående års mål? Hur mår jag fysiskt? Psykiskt? Spirituellt? Kanske är det tid för att rensa ut en del av sina tidigare erfarenheter? Kanske är det dags att ta tillfället i akt och ta nya kliv ut på en ny resa inför 2015?
Jag har haft ett väldigt blandat år, med mycket upp- och nedgångar. Både fysiskt och mentalt. Flertalet gånger har det varit väldigt tungt. Och när det efter någon periods tid kommit ännu en jobbig period har det ibland känts väldigt meningslöst. Men om jag ser tillbaka på hela året, vart jag var när det började, hur jag mådde med tiden, och dit jag har kommit nu, så blir jag glad och stolt. Min resa har varit tuff, men den har också resulterat i mycket fint. Jag har mognat och lyssnar mer till min inre röst. Fortfarande har jag vääääldigt många bitar att jobba på, men vet också att allting har sin tid. Mina ord för 2014 har varit TILLIT, KÄRLEK, TÅLAMOD, TRO och MOD. Dessa är ord som jag fått kämpa extra mycket med, och som också kommer att ha stor betydelse under nästa år. 
 
Som Anton redan smygberättat, så kommer en ny dörr att öppna sig för oss fr o m januari. Vi kommer numera att jobba ännu mer tillsammans, både på Optimal Fysik som tidigare, men också tillsammans med vår nya arbetsgivare Nordic Wellness på Tegnérgatan där vi verkligen ser fram emot att köra hårt och lära oss själva och kanske t o m andra, massor av ny information och erfarenheter. Vi ska också försöka göra en stor satsning med bloggen, och förhoppningsvis även komma igång med mer utbildningar och föreläsningar. Både att gå på, och att också hålla i. 
        
 
 
Jag och min sambo flyttar också om två veckor till en ny lägenhet, med nya fräscha möjligheter. Så för mig handlar 2015 om att tacka för och säga adjö till delar av mig själv som jag nu är klar med, och även öppna dörrarna för nya resor och äventyr. 
 
Jag hoppas ni ger er själva tiden att reflektera över ert 2014, och att ni sätter mål för er själ för 2015. Vill ni kan ni alltid hoppa på min utmaning: 
Att meditera eller göra avslappningsövningar/zonövningar minst 10 minuter om dagen i minst 100 dagar i sträck. 
 

Jag hoppas ni får ett fantastiskt avslut på 2014, så ses vi nästa år, mer laddade än någonsin!
 
Gott Nytt År!!
 
// Hanna
0 kommentarer