Michael Jackson - ett geni

Imorse på vägen till jobbet lyssnade jag på the King himself, Michael. Trots att det är gamla låtar så ryser jag över hela kroppen när jag hör hans musik. Inte bara är det bra och glädjande musik, han har ett vackert och helt genialt sätt att nå ut till världen med sitt budskap. Det får mig att tänka efter, vad gör vi egentligen med vår värld? Vad finns bakom allt vi tror på, och vem styr egentligen?
Jag är övertygad om att Michael visste mer än vad många av oss kanske vet. Och han ville öppna människors ögon. Låtar som "Heal the world", "Earth song" och "They don´t care about us" har ett budskap. Bara man verkligen lyssnar.

Så gillar ni Michael, och vill påverka världen, så lyssna på hans låtar! Njut, ifrågasätt, fundera…

Ha en skön fredag!
1 kommentar
Madde

...make a little space
make a better place... ♡