Morgonstund har lyxig pannkaka i mun!

Imorse var en av de få tillfällen jag får lång sovmorgon under en vardag, och då passade jag på att ge mig själv ordentlig egen-tid med mysfaktor 10. Till frukost lyxade jag till det med det jag kallar "American Chocolate and Banana Protein Pancake"! MUMS! Är du sugen på att testa mitt recept, gör så här:
 
Vispa 3-4 ekologiska ägg tills det blir en jämn smet
Tillsätt 3-4msk Holistic Vaniljprotein
Smaksätt extra med kanel och kardeumumma
Vispa ihop och stek i en rejäl klick ekologiskt smör
Skiva i 1/2-1 banan
 
 
Vänd pannkakan när botten börjar få en fast yta och släng på ett par av Saras Nougatpraliner (endast sötade med honung) och låt dem smälta, recept till dessa kan du hitta HÄR.
Krydda på med lite extra kanel och avnjut tillsammans med en stor kopp ekologiskt kaffe!
 
 
Tyvärr gör inte bilden pannkakan rättvisa, men jag kan lova att det är en njutning! Du får i dig en rejäl portion protein och sjyst fett av bra kvalitéer, och sötar enbart med banan och honung (om du väljer att smälta på pralinerna). 
 
Ha en fantastisk dag!
 
// Hanna
0 kommentarer